Friday, December 19, 2008

HILANG ANAK DEKAT JUSCO BUKIT INDAH


gambar sebelum hilang

Ini pengalaman ngeri yang memang patut aku ingat... tanggal 19.12.2008 JUSCO baru Bukit Indah bukak aku pun rasmikan ...lagipun dah janji dengan anak2... penat pusing dalam JUSCo anak-anak pun ajak keluar pergi taman permainan... so aku serahkan penjagaan anak pada abah dia... sebab aku nak sambung tengok barang dalam JUSCO... Tak sampai 10 minit dok belek barang husbend aku pun call.."mama budak hilang".. so apa aku jawab..."tipulah".."betulllllll" kata husbend aku...dalam keadaan berdebar aku pun keluar ikut pintu belakang pergi dekat taman yang dekat luar tu...aku nampak suami aku ke hulu hilir sorang2...dalam hati pun terdetik.."YA Allah...anak aku...tak ada..." aku terus tuju kat taman mainan...hati ni Tuhan jerlah yang tahu.."abang duduk mana tadi..." aku pun mula geram dengan suami aku yang hayal tengok air terjun sambil hisap rokok dekat taman mainan tu ..anak pergi pun dia tak perasan...

Dengan pantas aku pergi kaunter pertanyaan untuk report kehilangan anak aku... Staf tu pun mula call semua security JUSCO untuk cari anak aku... "kak ..tunggu sini yer" staf perempuan tu suruh aku tunggu di kaunter tu... " tak naklah akak nak tunggu dekat taman tadi, nanti anak akak cari" dengan nada sedih aku pun pergi ke taman permainan tadi..."mari saya temankan akak ",kata salah sorang staf di kaunter tu yang memang buatkan aku sedikit reda...Sedang suami aku sibuk cari anak di kedai yang aku dok belek tadi... tak sampai 10 minit berdiri dekat taman tu..aku macam dengar suara anak2 aku..Ya Allah memang anak aku... Menitislah air mata yang dari tadi aku tahan... Mungkin inilah yang dikatakan kasih seorang ibu... Aku peluk anak aku sepuas-puasnya... Rupanya security di dalam JUSCO dah jumpa anak aku ... dan diberinya anak aku air kotak dengan keadaan kedua-duanya menangis...
Dalam masa ketiadaan anak aku macam-macam yang ada dalam kepala aku ...

Syukurlah... Tuhan melindungi anak-anak aku..
Tapi aku memang geram dengan suami aku tu,... asyik sangat hisap rokok sambil tengok air terjun sampai anak depan mata hilang pun dia tak sedar... "Abang ni dah lalok sangat ker hisap rokok" tu jerlah perkataan aku bila mengenangkan peristiwa yang mengerikan ni

tapi jutaan terima kasih pada staf2 JUSCO terutama di kaunter tengah and security yang sangat berdedikasi dan pantas menjalankan tugas... Nanti ada rezeki kalau aku jumpa diaorang aku nak bagi something pada diaorang...pertolongan diaorang tu sangat berharga terutama pada security yang jaga anak aku sekejap...aku tak dapat bayangkan kalau aku hilang dua puteri kesayangan aku ni...
(so pengajarannya jagalah anak jangan sampai hilang di supermarket)

(gambar lepas hilang)